Niskat jumissa? Tässä pieni kotijumppa ohje!

21.09.2019

Niskat jumissa, päätä jomottaa, tuntuu ettei ajatus kulje? Tuleeko työskenneltyä paljon staattisessa asennossa esimerkiksi toimistossa, tietokoneen ääressä, kassalla tai tuijoteltua puhelinta? Venytyksistä huolimatta niska tuntuu jumiutuneelta🤔? Hmm...

Tässä tapauksessa kehotan kokeilemaan pientä jumppaa ja vahvistusta niskan alueelle Alla pieni pohjustus aiheeseen ja videolta voit poimia helpot niksit niskajumppaan.

Nykyisin yksi yleisin syy hierojalle tuloon on niskaseudun ongelmat ja kiputilat. Tällä pienellä jumpalla voit saada apua arkisiin ongelmiin👍. Staattisen asennon vastapainoksi on niskan alueelle hyvä saada liikettä. Tämän avulla saadaan kiihdytettyä lihaksiston aineenvaihduntaa, lisättyä liikkuvuutta ja vaihvistettua lihaksistoa, joka voi laukaista "jumiutunutta" tunnetta.

Videolla löytyy helpot ohjeet liikkeistä:

-Tee toistoja molemmin puolin 10-15kpl

-Viimeisessä liikkeessä 2-5 toistoa ja nosta päätä lattiasta vain 1-2cm. Laske pää kun saavutat "tärinän" tunteen.

-Suorita liikkeet rauhallisesti, omilla liikelaajuuksilla ja oman kehon tuntemuksia kuunnellen!

-Harjoituksiin et tarvitse jumppapalloa, voit esimerkiksi käyttää sohvan/sängyn reunaa ym vastaavaa jossa niskan alue pysyy ilmassa.


Toivottavasti näillä ohjeilla niskanseutu alkaa vetreytyä! Kireydet NHS alueella voivat  johtua useasta eri tekijästä tai syy-seurauksesta, tämän vuoksi on paikat hyvä hierotuttaa auki ajoissa, eikä tilanteen muuttuessa pahaksi😊. 

#rennoxi #rennommanelämänpuolesta